divendres, d’octubre 10, 2008

El silenci dels petits inversors

Avui he entrat a l'aula d'ordinadors de la UPF i per primera vegada de 9 persones que hi havia a l'aula, n'hi havia 3 que miraven els mercats bursàtils! Aquest fet no tindria transcendència si alguna vegada n'hagués vist més d'un, fins i tot amb l'aula plena. Però mai ha passat.
Amb aquest fet vull posar sobre la taula el fet que tothom calla amb les pèrdues bursàtils. Sempre cada dia he tingut amb algú o altre converses de Borsa comentant la jugada. Fa 2 setmanes que no en parlo quasi bé. Segueixo sortint al carrer, relacionant-me amb molta gent...però ningú en parla! Doncs jo sí que en vull parlar, perquè sé que sempre acabarà sortint aquella pregunta: I tú, hi has perdut molt? Quines accions tens?
La pregunta la puc respondre al bloc per a tots. Estic net. Ho vaig dir en el meu post de Second Black Monday i ho torno a repetir. L'enganxada ha sigut residual, amb una petita part del meu mins patrimoni en accions de participades de la Caixa (haig de mantenir el corporativisme). El 90% del meu restant patrimoni està en dipòsits o en comptes corrents. No sé si destinats a finançar compra de paquets d'hipoteques (amb alguna d'aquestes que diuen q fan pudor), el crèdit de Martinsa o la línea de crèdit de la botiga de sota casa. No m'importa, perquè cada nit segueixo dormint tranquil. ZP m'ha garantit més que de llarg els meus diners.

Ara arriba el consell:

  1. Si t'ha enganxat el toro: La primera part de la teràpia: "reconeix que has perdut. No passa res, no estàs sol. Veus, en aquesta sala, tens persones que estan en la mateixa situació, així com molta gent que no ho reconeix al carrer". Si no necessites els diners, no venguis, total...potser la setmana que ve s'animen els mercats, o d'aquí 2 o 3 anys recuperes la inversió.
  2. Si no t'ha enganxat el toro: jo esperaré. Els mercats han d'acabar de purgar els seus mals, encara que veiem fortes pujades la setmana vinent. Molts saben que m'agrada la marxa bursàtil, però els meus nervis tenen un límit, així que no entraré. Esperem una miqueta haviam com serà aquesta purga. Ja comunicaré els meus moviments.