diumenge, d’abril 23, 2006


Hi ha iogurts i iogurts

Quan anem al supermercat, a les neveres ens trobem amb una gran diversitat de productes. Dins de tota aquesta gamma, podem trobar els iogurts La Fageda. Aquests es caracteritzen per la seva qualitat i el bon gust, tot i el seu preu més elevat.
La Fageda és una cooperativa de La Garrotxa amb una missió social. Hi treballen 120 persones amb més d’un 33% de discapacitat i també 83 professionals sense discapacitat. L’any 2005 va facturar 6 milions d’euros i va obtenir un benefici de prop de 150.000 euros. La Fageda competeix amb potents productes internacionals presents a les neveres del supermercat, però La Fageda es diferencia en oferir un iogurt de granja, no pas industrial. Practica una economia d’escala, des de producció lletera pròpia, comprant la llet a un preu just, fins a un envasat dels iogurts.
El que la diferencia és la seva missió social. Avui, a la comarca ja són poques les persones amb discapacitat que no treballen a l’empresa. Els treballadors de La Fageda es troben rehabilitats socialment i tots hi tenen cabuda: disminuïts físics lleus fins a esquizofrènics, psicòtics... Es coordinen les activitats assistencials, es potencia el club social, s’ofereixen activitats d’esplai, pisos tutel·lats...tot això gràcies a l’empresa.
La propera llei de la dependència vol atendre també aquest col·lectiu. L’objectiu és el mateix, però la forma és totalment diferent. Una ho fa dessemborsant diners de les arques públiques, l’altre jugant al mercat d’empreses del nostre país; creant riquesa, llocs de treballs, satisfaccons personals... Amb quina opció em quedo? La resposta és clara: Quan vagi al supermercat, La Fageda.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt interessant. Penso que entre les poques atribucions que ha de tenir l'Estat està la de garantir la igualtat d'oportunitats, sobretot per aquella gent que no ha pogut triar ser discapacitat físic o mental. Si a més hi afegim que són les propies empreses les qui se'n preocupen ja no cal dir res més, tot un encert. Però hi ha més, aquesta ètica empresarial pot conduir l'empresa a obtenir majors beneficis degut a la conscienciació social. Articles com aquest ho demostren. Merci per explicar-ho, a mi no m'agraden els iogurts però en faré publicitat!

Anònim ha dit...

Jo tampoc no menjava mai iogurts i deia que no m'agradaven. Un dia vaig veure els de la Fageda i el vaig comprar per que l'etiqueta estava en català. Doncs a fotres! als 30 tacus descobreixo que m'agraden molt els iogurts ( sempre que siguin de la Fageda)

Interessant també el fet que l'empresa pertany a l'"economia social" una "nova" formulació d'entitats més útils que les actuacions estatals i que poden assolir èxits importants allà on el mercats no entren , no actuen ... Crec que és una àrea a desenvolupar.

Anònim ha dit...

He visitat recentment la cooperativa, i la veritat es que m'ha impressionada.

Tinc uns sentiments contradictoris dintre meu, ja que crec que hauria de comprar-los... d'altre banda surten molt cars, i amb la vida tal i com està hem d'anar esgarrapant d'on sigui...

Per tant he decidit comprar-los per la menuda i el seu pare que en mengen poquets, i jo que en menjo un parell al dia, seguiré amb la meva marca blanca...

De totes maneres, el producte no es troba a tots els supermercats, i crec que això no crea el hàbit de comprar-ne normalment... l'has de veure per enrecordar-te'n!

Des d'aquí animo a la gent que fa possible que aquestes iniciatives segueixin tirant endavant!!!