dimarts, de novembre 02, 2010

Jordi Rosell, candidat per CiU a les eleccions municipals a Cornellà

Feia dies que tenia pendent aquest post. Part dels qui llegiran aquest post, ja sabran l’element principal, ja sigui perquè el boca orella funciona més del que ens pensem a Cornellà, m’ha seguit al Facebook o bé d’altres canals que cada vegada vaig descobrint que funcionen millor. El títol del post és una mica forçat, però la quantitat de gent que ha arribat a posar al cercador aquesta frase cada dia creix més. Així, que els hi poso fàcil.
El passat dimarts, 26 d’octubre de 2010, passarà com un dia molt important per a mi. L’assemblea de militants de Convergència de Cornellà em va donar suport per liderar el projecte de Convergència i Unió a les properes eleccions municipals. Tot un repte, assumit amb molta il·lusió i amb la confiança de tot l'equip de CiU. Agraeixo sincerament a totes les companyes i companys la seva confiança, ja que sense res hagués estat possible.


Sóc conscient que assumir la responsabilitat de ser cap de llista comporta necessàriament un compromís de treball i de dedicació. Un compromís amb els companys i companyes del partit, però sobretot amb el poble de Cornellà. Però també crec que us he de dir que la política no ho és tot en la meva vida. M’omple i em fa com a persona tal com sóc. Segur que a partir d’ara hi hauré de dedicar més temps i més esforços. No em considero polític. Crec que un polític és aquella persona que dedica tot el dia a la política. A dia d’avui, i l’horitzó dels propers anys, la política no ho serà tot en mi. No vull defugir d’esmentar als que no s’hi consideren i estan a jornada completa dedicant-s’hi. Crec que a la nostra societat està mal vist dir que ets polític, i molts se n’amaguen. Han de saber dir sense complexes que ho són.

El projecte de Convergència i Unió a Cornellà segueix més viu que mai. Al 2003, arran de la formació del primer Tripartit, els pronòstic d’una desaparició del partit no van parar de créixer. Com vaig voler recordar a l’assemblea de militants, s’ha girat la truita. Les ganes de canvi a tot Catalunya són molt grans, i molta gent diposita aquestes ganes en aquest partit. Haurem d’estar a l’alçada. I a més, aquest canvi s’està produint amb recanvis generacionals, enviant un missatge a la societat que l’esperit d’aquest partit forjat a les portes de la democràcia, segueix més viu que mai.

He rebut bastants correus sobre què faré amb la meva pàgina web. De moment tinc molt clar que aquesta seguirà activa. La meva pàgina porta 4 anys en funcionament. Hi ha hagut articles polèmics, articles molts durs en diferents àmbits, però per mi marquen una línea de pensament. Mai m’he volgut caracteritzar per escriure el que moltes persones de la política fan segons el partit acostuma a dir. Les meves opinions acostumen a anar més enllà d’aquests argumentaris. Aquests dies, és molt fàcil seguir el que diuen els argumentaris de partit, ja que molts els adopten molt ràpidament. Potser algun dia n’he seguit algun, però tinc molt clar que jo tinc una línea de pensament, i sigui o no cap de llista pel meu poble, tinc les meves opinions com qualsevol altre ciutadà. No crec en persones de partit que estan tallant per un mateix patró, tots som diferents i hem de demostrar-ho cada dia.

Volia parlar d’altres temes. Però el temps se m’ha esgotat; comença una nova setmana! Acabo amb les últimes frases de la meva intervenció a l’assemblea:

La vostra il·lusió, el vostre esforç, la vostra crítica i les vostres idees, fan que aquest equip pugui arribar molt lluny. Pel futur de les noves generacions.

14 comentaris:

ILuis ha dit...

Molts ànims!

Anònim ha dit...

Està molt bé que la gent jove s'impliqui en política i se li donin possibilitats des dels partits polítics amb possibilitat de governar.

Ara bé, el teu discurs em sona a allò de: "com els polítics estàn mal vists millor dic que no ho sóc, ja que això és més fàcil que no marcar distàncies amb les generacions passades".

La política és quelcom molt seriós i exigeix molt per part de l'individu que decideix participar-hi de manera activa. La política no és un juguet per passar l'estona, ni un mode de vida, és una hipoteca per aquell que vol dedicar-s'hi, és un esforç que ha de ser continuat i que implica una gran responsabilitat.

Molta sort!

Anònim ha dit...

"Segur que a partir d’ara hi hauré de dedicar més temps i més esforços. No em considero polític. Crec que un polític és aquella persona que dedica tot el dia a la política"

Mal comenzamos entonces. Tengo la sensación de que tratando de ser humilde estás escurriendo el bulto. Si para ti un político es aquella persona que dedica todo el día a la política, y tu no estás dispuesto a dedicarle ese tiempo, estás eludiendo tu responsabilidad con el pueblo, especialmente si eres candidato.

Igual deberías renunciar, si tu disposición no es completa.

Jordi Rosell ha dit...

A l'anònim 1: Gràcies per la teva reflexió sobre la implicació de la gent jove en política. Aquestes eleccions no només vull transmetre el meu programa per Cornellà, sinó fomentar la implicació dels joves en la nostra societat. Quan veus les entitats, els moviments, la política..t'adones que els joves no hi són. Hi ha un debat molt seriós al darrera.
Pel que fa a defugir, no tinc cap intenció de defugir de res. Aquí estem per plantar cara els problemes i no amagar el cap sota l'ala.

A l'anònim 2: no escurreixo cap responsabilitat. Només intento ser franc i planer, acostant la política al ciutadà, un dels eixos primordials de la meva candidatura com ja aniràs veient :) Vols fer mal entrant amb la meva disponibilitat horària, però no m'hi trobaràs. Et recordo que CAP portaveu de l'actual Ajuntament té dedicació exclusiva al càrrec. I només la té l'alcalde. En el cas que sigui alcalde, no dubtis que tindré disponibilitat total i em consideraré un polític amb la definició que he emprat. Tot i això, em sento molt afortunat de poder tenir un horari flexible que em permeti dedicar part del meu temps a la política, situació que molts ciutadans no tenen.
Abans de demanar una renúncia, és bo reflexionar les coses una estona, ens fa més humans

Anònim ha dit...

No hablemos de lo que nos hace más humanos, por favor. El anterior artículo que habla de la memoria historica creo que está ausente de esa humanidad a la que te refieres. Yo no he pedido tu renuncia, sólo la he sugerido. Y la he sugerido porque como te he dicho me ha dado la sensación de que querías escurrir el bulto, pero adelante, si te ves capacitado y con el tiempo suficiente.

He de decir que estoy de acuerdo con lo que dice el Anónimo 1, es difícil que la gente joven se implique en política y me parece bien que haya alguién joven con la posibilidad de estar ahí. Por eso lo anteriormente expuesto, porque es díficil estar ahí, y sería una falta de respeto eludir ciertas responsabilidades.

Jordi Rosell ha dit...

Moltes gràcies! :)

Bítelman ha dit...

M'agradaria posar nom a les persones que opinen. Ser anònim és trist. Anònim vol dir desconegut. I és una llàstima. Crec que el s'ha de fer és donar-se a conèixer. Vés a saber si aquest anònim és el mateix alcalde que insinua que no et presentis per que et té por.I és que quan no se sap amb qui es parla, hom es pot imaginar el que sigui....!!! Per que anònim pot ser qualsevol. I els que tenen opinió no son uns qualsevols, oi?

Albert Otero

Jordi Rosell ha dit...

Albert!
Justament aquesta tarda pensava el mateix! Opinar és sa, i jo sóc el primer en fer-ho. Vull mantenir el bloc obert a opinions, però identificar-se no costa res. Els diaris en versió electrònica ara ho demanen, així q jo també. Condicions de comentaris modificades!

ELISA ha dit...

Jordi,

L'Alcalde no és portaveu de cap grup municipal i sí que n'hi han portaveus de grups municipals que tenen dedicació exclusiva però no són l'alcalde.
D'altra banda m'ha sorprés que diguis que no ets polític. Sona força extrany. Salutacions
Elisa Corral

Jordi Rosell ha dit...

Bones Elisa!
Jo he dit "Et recordo que CAP portaveu de l'actual Ajuntament té dedicació exclusiva al càrrec. I només la té l'alcalde. En el cas que sigui alcalde, no dubtis que tindré disponibilitat total i em consideraré un polític amb la definició que he emprat"

En cap cas dic que l'Alcalde sigui portaveu, ja sabem que és el Martínez. El que no entenc, i això sí que m'ho pots explicar, quins són els portaveus que tenen dedicació exclusiva a l'Ajuntament de Cornellà, pq ara com ara no el sé veure!
Aa, i a dia d'avui, sóc investigador, i no pas polític. Que porti anys en política, pq crec que és una de les millors eines per treballar pel benestar de les persones, no vol dir que ho sigui. Hi ha molta gent que treballa des dels partits polítics i no són polítics, saps el que vull dir, no?

Homero Simpson ha dit...

http://es.wikipedia.org/wiki/Pol%C3%ADtico

http://buscon.rae.es/draeI/SrvltConsulta?TIPO_BUS=3&LEMA=pol%C3%ADtico

http://dlc.iec.cat/results.asp?txtEntrada=pol%EDtic&operEntrada=0

¿Me lo parece a mí o las definiciones de político que salen ahí te engloban? Esto empieza a ser una conversación de besugos, no sé porque te escondes, Igual dices lo de "No soy político" porque sabes lo mal visto que están los políticos a día de hoy y eso te hará ganar una "mejor" imagen hacia afuera. Pero no te dejes engañar, eres político.

Bítelman ha dit...

Carai, carai, com està el pati. això promet...senyors polítics..!!Començem bé.

ELISA ha dit...

Encara que no ens coneixem gaire, em permetràs una broma, que jo n'estic molt perquè no sempre ha de ser tot tant seriós. Si ets investigador....dona-li voltes a l'endevinalla i si no trobes la resposta, t'ho dic al proper ple.

Allò dels polítics, sembla que no ho veiem igual. Altre cosa, recorda'm q la propera vegada que esn veiem et comenti una cosa sobre el facebook de "CIU Cornellà".

Elisa

Dies de sons ha dit...

Com a candidat a l'alcaldia d'Esplugues de Llobregat i com a jove i amic teu que sóc, només puc desitjar-te moltes felicitats i sobretot molts èxits. Em tens i ens tens al teu costat per tot el que necessitis.

Una forta abraçada veí! :-)